Notifications
Clear all

[Closed] Elementor x WP Foro

7 Posts
2 Users
0 Reactions
485 Views
Posts: 4
Topic starter
(@matheuskrausi)
Active Member
Joined: 2 years ago

Olá, meu WorpPress está com conflito no Wp foro ao tentar editar alguma página ou pop-up no Elementor. A seção de editar pelo Elementor não abre em nenhuma página que contenha algum shortcode do Wp Foro. Não consigo editar pop-up com shortcodes do wpforo por exemplo. O que devo fazer para resolver esse problema? Ao clicar em editar a página fica inteira branca e não carrega.

6 Replies
Chris
Posts: 3649
(@chris)
Famed Member
Joined: 3 years ago

Hi @matheuskrausi,

Elementor properly works with wpForo, I guess It's something wrong with your website, please provide screenshots or video with the issue, so I can see what you're doing.

Posts: 4
Topic starter
(@matheuskrausi)
Active Member
Joined: 2 years ago

Criei um pop-up com um shortcode [wpforo item="login"] para ter uma experiência diferente no acesso ao fórum. Quando a pessoa clica em entrar, ao invés de ir para a página de login, abre o pop-up para a pessoa acessar. 

Sempre que clico em "editar com o Elementor, a página fica toda branca e não carrega, não sai disso. (Conforme imagem abaixo) 

 

4 Replies
Chris
(@chris)
Joined: 3 years ago

Famed Member
Posts: 3649

@matheuskrausi,

Ok so you created a page which contain wpForo shortcode, but when you edit that page by Elementor it opens a white page?

Try removing wpForo shortcode from the popup page and edit the popup Page by Elementor again.

Does the page open correctly, or you get the same white screen?

(@matheuskrausi)
Joined: 2 years ago

Active Member
Posts: 4

@chris Quando eu retiro o shortcode a página abre normalmente para editar. Quando eu desativo o plugin do wp foro também abre normalmente.

(@matheuskrausi)
Joined: 2 years ago

Active Member
Posts: 4

@chris Resumindo, eu tenho que desativar o plugin, clicar em editar a página, retirar o shortcode, atualizar, sair e ativar o plugin. Só assim consigo mexer, sem o short code ou com o plugin desativado.

Chris
(@chris)
Joined: 3 years ago

Famed Member
Posts: 3649

@matheuskrausi,

I am not familiar with Elementor, tried to do the same as you have done but couldn't realize it as popup functionality is not for the Free version.

I'm sorry but I cannot help you with that, about the Shortcode I guess Elementor and wpForo need integration, for using wpForo shortcodes in popup or somewhere else.