Notifications
Clear all

Elementor x WP Foro

7 Posts
2 Users
0 Likes
354 Views
Topic starter
(@matheuskrausi)
Active Member

Olá, meu WorpPress está com conflito no Wp foro ao tentar editar alguma página ou pop-up no Elementor. A seção de editar pelo Elementor não abre em nenhuma página que contenha algum shortcode do Wp Foro. Não consigo editar pop-up com shortcodes do wpforo por exemplo. O que devo fazer para resolver esse problema? Ao clicar em editar a página fica inteira branca e não carrega.

6 Replies
Chris
(@chris)
Famed Member

Hi @matheuskrausi,

Elementor properly works with wpForo, I guess It's something wrong with your website, please provide screenshots or video with the issue, so I can see what you're doing.

Reply
Topic starter
(@matheuskrausi)
Active Member

Criei um pop-up com um shortcode [wpforo item="login"] para ter uma experiência diferente no acesso ao fórum. Quando a pessoa clica em entrar, ao invés de ir para a página de login, abre o pop-up para a pessoa acessar. 

Sempre que clico em "editar com o Elementor, a página fica toda branca e não carrega, não sai disso. (Conforme imagem abaixo) 

Reply
4 Replies
Chris
(@chris)

Famed Member

@matheuskrausi,

Ok so you created a page which contain wpForo shortcode, but when you edit that page by Elementor it opens a white page?

Try removing wpForo shortcode from the popup page and edit the popup Page by Elementor again.

Does the page open correctly, or you get the same white screen?

Reply
(@matheuskrausi)

Active Member

@chris Quando eu retiro o shortcode a página abre normalmente para editar. Quando eu desativo o plugin do wp foro também abre normalmente.

Reply
(@matheuskrausi)

Active Member

@chris Resumindo, eu tenho que desativar o plugin, clicar em editar a página, retirar o shortcode, atualizar, sair e ativar o plugin. Só assim consigo mexer, sem o short code ou com o plugin desativado.

Reply
Chris
(@chris)

Famed Member

@matheuskrausi,

I am not familiar with Elementor, tried to do the same as you have done but couldn't realize it as popup functionality is not for the Free version.

I'm sorry but I cannot help you with that, about the Shortcode I guess Elementor and wpForo need integration, for using wpForo shortcodes in popup or somewhere else.

Reply